B2B Pazarlamada Facebook’un önemi

19 Temmuz 2016

Kategori Haberler
19 Temmuz 2016, Yorumlar B2B Pazarlamada Facebook’un önemi için yorumlar kapalı

B2b-1320x564

Facebook Business-to-Business (B2B) pazarlaması yeni değil, ancak kullanımı işletmeler arasında daha yeni yeni yaygın hale gelmeye başladı. Facebook, hızı nedeniyle kullanıcılara daha çabuk ulaşıyor ve sırf bu sebeple sosyal medyada en güçlü platform haline gelmeyi başarıyor. İşletmelerin bu platformda doğru zamanda doğru hareketi yaparak hedefe ulaşabilmesini sağlıyor.

Michael Stelzner, Sosyal Medya Examiner’ın kurucusu, “Sosyal Medya Pazarlama Sanayi Raporu”nu geçen yıl yayınladı. Bu rapor, sosyal medya aracılığıyla pazarlama yapan birçok farklı ölçekli şirketler arasında yaklaşık 3,700 pazarlamacının olduğunu analiz etti.

Pazarlama alanında sosyal medya mecralarının düşünce liderleri, B2B sektöründe en çok iki platformun kullanıldığını bildirdi;

  • Linkedin %41
  • Facebook %30

Birçok işletmenin kendi işi için kullandığı Facebook’da en çok dikkat ettiği iki temel unsur var.

1- Reklam istihbarat

Facebook şu anda 1.5 milyondan fazla kullanıcıya sahip ve reklam verenler bu kullanıcılara isterse direkt olarak isterse kitlesel analizler yaparak doğrudan ulaşabiliyor. Bu da kişiselleştirilmiş reklam imkanı sağlıyor.

2- Marka ve itibar yönetimi

Reklam konusunda Facebook tarafından yayınlanan ipuçları, etkinlik arttırma, stratejik analizler, kampanya oluşturma, promosyonlar sayesinde takipçilerin ve hayranlarınızın gözünde fazlasıyla ilgi odağı olmak için bir çok farklı yöntem bulunuyor.

Her ne kadar mega firmaların projeleri bu platformda sunulsa da yeni veya daha iyi konumlara gelebilecek işletmelerin eksikliği görülmektedir. Facebook iletişimi zayıf firmaların, 2016 yılı için değerlendirme yaparken Facebook’un bir çok ağa göre çok daha büyük atılımlar yaptığını göz önünde bulundurması gerekiyor.

Önümüzdeki 5 senelik ön görü; Facebook’un yatırım için seçilmesi gerektiği ve piyasaya önemli katkılarda bulunacağı yönündedir.

Facebook kullanıcıları genelde aktiftir ve potansiyel hedef kitleyi kişisel hedefleme yapabileceğiniz reklam araçları ile hedeflemek mümkündür. Facebook’ta B2B pazarlama uygulamalarını denemeye devam ediyor.

Bunu en büyük göstergesi de Facebook’un Messenger platformunda yaptığı yenilikler ve B2B firmalara sunmaya başladığı ek özelliklerdir.

Kaynak:Sosyalmedya